Achtergrondverhalen

voorkomen is beter – de ‘plofmotoren’ van de 996

Reacties (0)
  1. Avatar Ed van der Klugt schreef:

    Veel gelezen maar eindelijk een duidelijk verhaal hoe het echt is. Wat ik mis is het IMS lager vervangen voor een DOF Direct Oil Feed lager. Hier had en heb ik vertrouwen in en ook laten doen. Wat is jou idee ?

    1. Avatar Alain Feld schreef:

      Dankjewel Ed van der Klugt. Geprobeerd zo opjectief mogelijk te zijn. Ben nu bezig met een stukje waarom een Porsche 996 een geweldig koop kan zijn. Daarin komen dan ook en de diverse IMS oplossingen aanbod.

  2. Avatar Leo Bes schreef:

    Een goed en eerlijk verhaal Alain!!

    Ik heb zoveel mogelijk zelf mijn 997 motor revisie uitgevoerd en heb afgelopen zomer erg genoten van mijn Carrera 2S….

  3. Avatar Leo Bes schreef:

    O ja, ik heb gekozen om een beetje olie vanaf de pomp door het IMS lager te laten lopen. En een open SKF C3 lager gemonteerd.

  4. Avatar danny schreef:

    mooie en correcte samenvatting, zou wel preventief aanraden de waterpompen te vervangen vanaf 120k .
    Enkel vervangen door een originele met plastieken schoepenrad , de replica’s met metalen schoepenrad kunnen bij slijtage metaaldeeltjes schrapen en rond gooien in de motor.

  5. Avatar van snick schreef:

    Beste ,
    Ben op zoek naar een betaalbare 996

    1. Avatar Alain Feld schreef:

      Wij kunnen je graag in contact brengen met betrouwbare Porsche specialisten en of autobedrijven gespecialiseerd in Porsches

  6. Avatar Bert schreef:

    Danny, monteren van een Turbo/GT3 pomp zou toch geen ellende moeten veroorzaken? Die hebben metalen schoepen voor zover ik weet.

    1. Avatar Alain Feld schreef:

      Ja klopt helemaal Bert ik heb zelf ook een al eerder een Turbo waterpomp op een 996 gezet. Ik meen die had OEM van Porsche een schoepenrad van metaal MVG Alain

  7. Avatar Robert Silberman schreef:

    Beste Alain. Prima informatie dus dankjewel! Heb zelf een 996 uit 1999 met 145.000 km zonder serieuze problemen. Maar…..het IMS verhaal is toch beangstigend. Denk aan vervanging bij een specialist. Het tarief bij de dealer schrikt mij af. Toch nog maar de vraag. IMS vervangen bij deze stand? Je uiteraard vrijblijvende reactie zie ik tegemoet!

  8. Avatar guy cools schreef:

    Graag info over competente Porsche autobedrijven. Ben op zoek naar een 996 C2 manueel 2002 of later.

  9. Avatar Patrick piersoul schreef:

    Ims lager preventief vervangen na 170000km,
    Omdat er ook een nieuwe koppeling in moest.

  10. Avatar Alain Feld schreef:

    Bij een nieuwe koppeling en 170000 km had ik dat waarschijnlijk ook gedaan. 😉 Patrick. Dankjewel voor je reactie.

  11. Avatar Chris van Eijden schreef:

    als ik mijn porsche 996 start valt even later de olie druk naar nul,betekent dat de olie pomp defect is, kun je daar makkelijk bij of moet het hele blok er dan uit, hoe kun je de olie pomp testen of die het probleem geeft.??? wie kaan me helpen.

    1. Avatar Alain Feld schreef:

      Goedemorgen Chris. Dat hoort zich meer aan als een oliedruk sensor problem. Maar ik zou adviseren om een specialist te bellen. Hier het nr van die van mij Jelte de Boef +31 6 53 26 28 58. of Paul Aarts +31 6 10 78 75 36 Deze heren kunnen je zeker verder helpen. En ja er zijn natuurlijk meer goede specialisten die ze zou kunnen bellen. Als het je oliepomp is. Dan zou ik zeker je auto niet meer starten. En helemaal niet mee rijden. Je mag ons natuurlijk gerust ook even bellen MVG Alain

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met (*)

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.