Zoek
Sluit dit zoekvak.

Porsche’s Heritage Design Strategy

Nieuw, of juist niet?

Porsche Exclusive Manufaktur en Style Porsche lanceren de Heritage Design Strategy. Maar wat is nu dit nieuwe Heritage Design Strategy?

Het eerste voorbeeld van de Heritage Design Strategy werd al afgelopen april al gepresenteerd op de New York Auto Show in de vorm van de nieuwe 911 Speedster. Dit model was een voorproefje op een reeks gelimiteerde speciale edities die Porsche vanaf volgend jaar gaat uitbrengen. 

Boris Apenbrink, directeur Exclusive Manufaktur bij Porsche AG zegt onder andere het volgende: “Met onze elektrische en hybride modellen ligt de focus op innovatie. Dat we bij Porsche onze traditionele merkwaarden blijven koesteren, willen we benadrukken met de Heritage Design modellen door klassieke specifieke details en design uit de jaren ’50, ’60, ’70 en ’80 te integreren in onze nieuwste modellen.”

At the Porsche Design Studio in Weissach, designers Thorsten Klein and Stéphanie Kleiböhmer join Boris Apenbrink from Porsche Exclusive
 Manufaktur to discuss the latest results of their creative collaboration: the new Porsche
 911 Speedster with the optional Heritage Design package.

En dat Porsche zijn traditionele merkwaarden koestert ziet men ook echt terug in het ontwerp van deze 911 speedster. 

Het traditionele GT Silver Metallic vormt de basis van het Heritage Design Package. Een verwijzing naar het verleden van de autosport, toen de meeste raceauto’s die streden om de wereldraces deze kleur droegen. Met zijn nostalgische ontwerp doet het gedeeltelijk witte voorgedeelte denken aan de raceversies van de 356.

De zogenaamde ‘lolly’ op de deuren en het voorpaneel is iconisch, en biedt ook een exclusieve kans om de 911 Speedster in je droomsportwagen te veranderen: met het nummer ’48’. En de goudkleurige ‘Speedster’-logo’s aan de achterkant en aan de zijkanten. De Cognac kleurige stoelen hebben het historische Porsche embleem in reliëf op de hoofdsteunen.

Kenmerkend voor de Heritage Design modellen zijn de speciale kleuren en materialen. Zoals hout op het dashboard en deuren en gekleurde accenten. Maar ook door bijvoorbeeld op het stuur de bekende 12 uur streep.

Voor de stoffering en het interieur worden stoffen en materialen gebruikt als ribstof, het Pepita- en Pasha-patroon of bekleding in de Schotse ruit. Maar ook zal gebruik worden gemaakt van “opnieuw”ontworpen klassieken patronen. 

Evenals zaken als emblemen, zo zal volgend jaar zal het eerste speciale model het klassieke Porsche-embleem uit de jaren 60 gaan voeren.

Wat we in het verleden ook al zagen komt er ook voor de eigenaren van de Heritage Design modellen: een bijpassend horloge met de speciale materialen en of patronen zoals Pepita of Schotse ruit wat resulteert in een uniek uurwerk in de line van het Heritage Design van de auto.

Persoonlijk ben ik nu al een fan van Porsche Heritage Design Strategy line. Ik hoop dan ook dat Porsche bij de minder exclusieve modelen deze Heritage Design Strategy optie in de toekomst ook zal gaan aanbieden.

Advertenties
Logo-LUXURY-INS-horizontaal-wit
64-banner
Dia1

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.