Zoek
Sluit dit zoekvak.

Porsche’s laadpaal levert 100 kilometer elektrisch bereik in drie minuten

BMW en Porsche hebben een nieuw hightech laadstation gebouwd in het Duitse Jettingen-Scheppach met een vermogen van maximaal 450 kW. De grote output van het laadstation maakt het mogelijk om snel elektrische voertuigen op te laden. Porsche toonde dat een van zijn prototypen een oplaadcapaciteit van meer dan 400 kW kon bereiken. Op deze manier krijgt het model genoeg lading om 100 kilometer ver te kunnen rijden in minder dan drie minuten ‘tanken’.

Volgens Porsche is de ​​laadcapaciteit die drie tot negen keer hoger dan de huidige snellaadstations. Dit betekent dat chauffeurs de oplader snel kunnen gebruiken en na slechts enkele minuten hun reis kunnen voortzetten. BMW demonstreerde een van zijn i3 onderzoeksvoertuigen met een 57 kWh batterijpakket. Dankzij de nieuwe snellader kon de batterij van de auto in een kwartier voor 80 procent worden opgeladen – komende vanaf 10 procent.

Het laadstation is gratis te gebruiken en het werkt met voertuigen die zijn uitgerust met 400- en 800-volt-batterijsystemen die voldoen aan de norm voor het type 2 gecombineerd laadsysteem. De lader kan automatisch de maximaal toegestane laadcapaciteit van een voertuig herkennen en de lading dienovereenkomstig aanpassen. Het testlaadstation staat langs de Duitse A8 in Beieren. Of auto’s deze ‘dwangvoeding’ fijn vinden moet nog blijken en ook zullen de omstandigheden voor het laden niet altijd optimaal zijn, maar vooralsnog lijkt de richting van de beweging positief.

Advertenties
Logo-LUXURY-INS-horizontaal-wit
64-banner
Dia1

Eén reactie

  1. Dus als ik op een dag een keer op en neer naar Frankfurt moet, ca. 800 kilometer, moet ik een paar keer tanken, kost me dat dus 24 minuten. Met een normale benzine auto hoef ik alleen maar thuis even te tanken, laat staan met een diesel. En wat te denken van al die andere gasten met een electrische auto, die ook allemaal staan te tanken ? Stel je dat eens voor ! Electrisch rijden. Een farce !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.