Tuning

Geplaatst op 19 maart 2017 | door Jeroen Jansen

0

Willen we meer of minder Mansory Panamera’s?

Om de vraag uit de titel totaal subjectief te beantwoorden: minder! Minder! Minder!

Maar hee, ieder z’n smaak. Al is en blijft het oude gezegde waarheid: goede smaak is niet te koop. Wat koop je dan wel bij Mansory, als je de tuner loslaat op je Porsche Panamera Turbo? Heel erg veel carbon. Door Mansory zelf geproduceerd overigens. Verder zien we koelsleuven a la GT3 RS, heftige skirts en bumpers en veel, nee, heel veel gatentoestanden. Welke daarvan ook écht zinvol zijn, kunnen we je helaas niet vertellen.

Verder gaat de Panamera door het leven op 22 inch schoeisel en kreeg ‘ie een Candy Red jasje aangemeten. Met hier en daar wat opmerkelijke gele kleuraccenten om de boel wat meer Bassie en Adriaan te maken.

Het interieur is onherkenbaar. Waar de Porsche Panamera Turbo van nature uitblinkt in ingetogen luxe en ultiem comfort, besloot Mansory er een touch of Circus Herman Renz aan toe te voegen. Lees: veel stiksels, heftige gele biezen om het Bassie en Adriaan-thema ook binnenin door te voeren en jep, ook hier is koolstofvezel helemaal the way to go.

Onder de kap zorgt Mansory voor een redelijke powerboost. Namelijk een stijging in vermogen van 35 pk, het koppel ging omhoog met 40 Nm. Dat maakt dat de Turbo nu 585 pk biedt en 810 Nm koppel. Geen misselijke upgrade. Die overigens totaal overbodig is, want de Panamera Turbo is van zichzelf al prima gepeperd.

Vandaar mijn eerder gescandeerde eindoordeel: minder! Minder! Minder! Wat jullie?

Terug naar boven ↑
  • Specials

    1964 Porsche 911 Registry

    In the 1964 Porsche 911 Registry we try to keep track of the 1964 911's and we’ll try to post as much info as we can. Enjoy!

    Last update: October 30th, 2015


    996 GT3 RS Road Challenge Registry

    In the Porsche 996 GT3 RS Road Challenge Registry we will dive into the background of this fantastic driving machine from Weissach that makes one of the most glorious engine noises ever produced.

    Last update: November 2th, 2015

  • Over Vierenzestig.nl

    Vierenzestig.nl verwijst naar een belangrijk getal in de geschiedenis van Porsche. Zo was de 'Typ 64' de eerste auto die Ferdinand Porsche voor zijn eigen automerk bouwde, was '64 het eerste bouwjaar van de iconische Porsche 911 en wordt de 964 door vele liefhebbers beschouwd als de meest pure verschijningsvorm van diezelfde 911.