Autosport Porsche Sebring

Geplaatst op 20 maart 2017 | door Martin Woodward

0

Pech nekt Porsche tijdens 12 Uur van Sebring

Tijdens de 12 Uur van Sebring, de tweede langeafstandsklassieker van het IMSA SportsCar Championship, lag de hagelnieuwe Porsche 911 RSR op koers voor een podiumfinish, althans totdat vlak voor het einde van de race het noodlot toesloeg.

Sterker nog, dankzij een uitgekiende strategie en een sterk optreden van de heren coureur was zelfs de overwinning binnen bereik, maar een lekke band en een drive-through penalty maakten een eind aan de spectaculaire opmars van fabriekscoureur Patrick Pilet (Fra).

Problemen

De Fransman had zich een weg gebaand door het deelnemersveld in zijn 500pk sterke 911 RSR en zou de leiding hebben gepakt. Echter, na 334 veeleisende ronden op de Sebring International Raceway in Florida moesten hij en zijn teammaten Dirk Werner (Dui) en Frédéric Makowiecki (Fra) uiteindelijk genoegen nemen met de zevende plaats in de felbevochten GTLM klasse.

In de tweede 911 RSR van het Porsche GT Team kwamen Kévin Estre (Fra), Laurens Vanthoor (Bel) en Richard Lietz (Oos) niet verder dan plaats acht. Aanhoudende problemen met de dempers en wielophanging zorgden ervoor dat het trio nimmer kon meevechten om de klasse-overwinning.

Daytona overwinning

Dr Frank-Steffen Walliser, Hoofd van Porsche Motorsport: “We witnessed a very dramatic race and up until 33 minutes before the end everything was looking good. We had a tough fight for first place with the Corvette but then suffered a slow puncture on the front left tyre. We had to pit and change the tyre and after that we could forget about victory. With our number 912 car, the unplanned pit stop due to a leaking damper cost us three laps and all chances of winning. This car was also running very well.”

In de GTD klasse (ProAm) verging het Porsche weinig beter: de best geklasseerde 911 GT3 R van Park Place Motorsports eindigde op een zesde plaats, bestuurd door onder meer Jörg Bergmeister (Dui). Zijn collega-fabriekscoureur Michael Christensen (Den) – die tijdens de 24 Uur van Daytona met Allegra Motorsports nog de overwinning pakte in de GTD klasse – zag de finishvlag als tiende.

Tags: ,

Terug naar boven ↑
  • Specials

    1964 Porsche 911 Registry

    In the 1964 Porsche 911 Registry we try to keep track of the 1964 911's and we’ll try to post as much info as we can. Enjoy!

    Last update: October 30th, 2015


    996 GT3 RS Road Challenge Registry

    In the Porsche 996 GT3 RS Road Challenge Registry we will dive into the background of this fantastic driving machine from Weissach that makes one of the most glorious engine noises ever produced.

    Last update: November 2th, 2015

  • Over Vierenzestig.nl

    Vierenzestig.nl verwijst naar een belangrijk getal in de geschiedenis van Porsche. Zo was de 'Typ 64' de eerste auto die Ferdinand Porsche voor zijn eigen automerk bouwde, was '64 het eerste bouwjaar van de iconische Porsche 911 en wordt de 964 door vele liefhebbers beschouwd als de meest pure verschijningsvorm van diezelfde 911.