Nieuws

Geplaatst op 15 maart 2017 | door Martin Woodward

1

Nieuwe 718 en 911 blijven beschikken over turbomotoren

Slecht nieuws voor de puristen onder ons: in de coulissen van de autotentoonstelling in Genève heeft Porsche bevestigd dat turbomotoren een blijvertje zijn. Het Duitse merk heeft geen enkele aspiratie om voor haar toekomstige 718 Boxster, 718 Cayman en 911 Carrera modellen weer atmosferische motoren te ontwikkelen.

Porsche CEO Oliver Blume gooide er nog een schepje bovenop: volgens hem was er zelfs “geen weg terug” voor de Duitse autobouwer. Alle inspanningen van de ingenieurs van Porsche zijn gericht op het verbeteren van de turbo’s.

Atmosferisch

Toch was er nog een klein lichtpuntje: Blume liet zich namelijk wel ontvallen dat de 911 GT3 en GT3 RS ook in de toekomst zullen blijven beschikken over ongeblazen zescilinder boxermotoren, mits Porsche aan de alsmaar strengere emissie-eisen kan blijven voldoen. Ook de volgende generatie van de Cayman GT4 zal beschikken over een atmosferisch blok.

Opvallend genoeg sloot Blume echter de mogelijkheid uit dat haar vlaggenschip, de 911, in de toekomst over enige vorm van elektrische aandrijving zal beschikken. Volgens hem is de huidige plug-in hybride technologie – zoals recent geïntroduceerd in de Panamera Turbo S E-Hybrid – ongeschikt voor de 911 vanwege ruimtegebrek. Niettemin wordt in de media breed aangenomen dat de nieuwe 911 (type 992) over enige vorm van alternatieve aandrijving zal beschikken.

(Bron: Evo)

Tags: ,

Terug naar boven ↑
  • Specials

    1964 Porsche 911 Registry

    In the 1964 Porsche 911 Registry we try to keep track of the 1964 911's and we’ll try to post as much info as we can. Enjoy!

    Last update: October 30th, 2015


    996 GT3 RS Road Challenge Registry

    In the Porsche 996 GT3 RS Road Challenge Registry we will dive into the background of this fantastic driving machine from Weissach that makes one of the most glorious engine noises ever produced.

    Last update: November 2th, 2015

  • Over Vierenzestig.nl

    Vierenzestig.nl verwijst naar een belangrijk getal in de geschiedenis van Porsche. Zo was de 'Typ 64' de eerste auto die Ferdinand Porsche voor zijn eigen automerk bouwde, was '64 het eerste bouwjaar van de iconische Porsche 911 en wordt de 964 door vele liefhebbers beschouwd als de meest pure verschijningsvorm van diezelfde 911.