Zoek
Sluit dit zoekvak.

Je had maar één taak….[update 2 x]

Gelukkig was dit niet een actie van een stagiair op zijn eerste werkdag. Wel is het een letterlijk gevalletje van ‘Murphy’s law’. Die staat namelijk voor: ‘alles wat fout kan gaan, gaat onherroepelijk ooit een keer fout’. En dat is dus vandaag gebeurd aan de achterzijde van Porsche Centrum Amsterdam.

image1 3

Klein stukje nog…

Het was zo’n mooi rijtje – de drie GT3 RS’en die er het hele weekend stonden en die zichtbaar waren vanaf de A2 bij Amsterdam. Naar verluidt kwam deze GT3 RS net terug van de wrap-afdeling en zou vervolgens vlak bij de rand geparkeerd worden. Maar omdat de rode remklauwen niet pasten bij de nieuwe blauwe kleurstelling, lagen deze naar verluidt nog bij de spuiter. En dan is een foutje lastig te herstellen. Het ontbreken van de remklauwen werd ontdekt op Instagram.

IMG_6757

Automaat

Het is uiteraard allemaal leedvermaak, maar we hebben toch wel behoorlijk medelijden met de monteur die dit overkwam. Aangezien de GT3 RS is voorzien van een automaat, moet hij daarmee in de problemen zijn gekomen en zonder remmen maak je zoiets niet meer ongedaan. Hans van der Valk, de eigenaar van Porsche Centrum Amsterdam, betreurt het voorval. “Het is een van onze topmodellen die nu met zijn neus in het water aan de snelweg staat”, zegt Van der Valk. “Maar waar mensen zijn, worden fouten gemaakt en hier is het puur een monteur die een foutje heeft gemaakt.”

IMG_6750

Weinig schade

De auto werd uit het water getakeld en heeft volgens Porsche Amsterdam weinig schade opgelopen. Van der Valk geeft aan dat het zo snel mogelijk wordt opgelost en dat de 911 GT3 RS in Gulf-kleuren binnenkort gewoon op de Nederlandse wegen te zien zal zijn. De betrokken monteur is volgens Van der Valk niet blij. “Maar het is een zeer ervaren en gewaardeerde kracht en hij werkt nog steeds bij ons.”

Advertenties
Logo-LUXURY-INS-horizontaal-wit
64-banner
Dia1

2 reacties

  1. Zag afgelopen zondag het mooie rijtje staan. Volgens mij stonden er toen inderdaad nog geen oranje lijnen op. Dat verhaal van de ‘wrap-afdeling’ kan dus best kloppen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.